Tuesday, August 2, 2011

menu buka puasa... (1 Ramadhan 1432H)


P/s : entry ini bukan utk membongkakkan diri dgn rezeki keluarga yg melimpah ruah tau... ngeee ... :)

Assalamualaikum korang2... :)

ngeee...
*blurrppp~~~ Alhamdulillah.. [bau sambal belacan] *
*
blurrrpppppp~~~ Alhamdulillah... [bau ayam golek]....*
hahaa~ mmg sje je kan xurra nk kenekan korang kan?? mmg nk kne makan kaki betul laa xurra ni kan?? hehe...

okay laa... i'm sure 1st day of Ramadhan mmg syurga makanan laa time nk bukak puasa... kalau boleh air tu nk berkaler2... air nk kne 2-3 jenis... hehe~ tamak haloba btol kan?? tp tulaa... nafsu kita kan... mmg menguasai diri betul... beli2 tp tak habis gk... ape daaa....

okay, back to the title... smlm xurra dpt jugak laa berbuka puasa dgn family... even tak cukup lagi sorang, tp xpelah... asal sume happy2 je.. hurm, memandangkan sume org ade kt rumah smlm, x salah rsenye kalau nk masak byk sikit kan? lagipun, mase xurra duduk ber3 dgn babah n belle je, ktorg pun mkn lauk yg ngam2 je byknye... tkut x habis laa katakan... nnti membazir..

kalau tgk pic kt atas tu, hari pertama puasa je, perghhh... mknnn~~~~ masyaAllah... kemain byknye... tp takpelaa.. sbb ade ramai org kt rumah + perut yg masing2 ade space yg besar x menyebabkan jdik masalah yg besar buat ktorg... hehee~ kalau tgk dari pic tu, xurra hanya akan beberapa kali je merasa makan besar dlm bulan Ramadhan... mama n along keje n kadang2 je balik... so, this the time for us to get together...

kalau citer bab air, tradisi family xurra ialah ktorg wajib buat air teh susu stiap kali nk bukak pose.. tak tau laa nape.. tp mmg every year mmg gitu... & sometimes xurra jaranglaa nk minum dgn ais... sbb nk merasa kenikmatan teh susu yg kaw2 panasnya... tp tahun nih babah buat teh tarik kurang manis... hehee~ yelaa... kurangkan manis dlm minuman kan... :)

air teh susu kegemaran family xurra... :)

okay, cukup laaa smpai sini... dh lewat mlm... kang tak bgn sahur plak...
*niat puasa 10 saat kejap.. hehe~*
nnti kalau rajin hari2 laa kot xurra hapdet ape menu berbuka family xurra ek...
okay korang... selamat meneruskan ibadah puasa... :)

daaaaaa... wassalam... :)

2 comments:

Popoi said...

sedap2,, today berbuka dgn buah kurma shj,, kerja nyer psal,, huu

~xUrrA~ said...

heee~ thanks2... alooo... okay laa tu... janji bukak puasa kn... :)
follow me okay.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...